Proiect didactic 2
Clasa: a VI-a
Subcompetențe vizate:
Subiectul lecției: Parabola Floare adevărată. Lectura și interpretarea textului.
Obiective operaționale:
-să definească noțiunea de parabolă;
-să-și exprime impresiile postlecturale;
-să formuleze mesajul textului citit;
-să citească expresiv, exact și fluent textul.
Resurse: material audiovizual(prezentare Power Point), flori artificiale, imagini cu flori decupate pentru lucrul în echipă.
Demers didactic
Evocare
Pe ecran, se derulează versurile-mesaj :
-Bună ziua, copilași,
Harnici, mîndri greierași!
Spuneți –
Cum pornesc albinele,
În zori, spre zăvoi?
-Cu desagii goi!
-Cum se-ntorc albinele
Din lunci, din grădini?
-Cu desagii plini!
-Ca albina ești și tu,
Căci aduni din toate,
Fii atent și-ascult-acum,
Căci povestea ...iat-o!
Se citește parabola ,,Cîinele și pisica”, fragmentar, copiii fiind rugați să continue textul, improvizînd replicile personajelor. Presupunerile fiind lansate, profesorul citește varinata originală, continuînd lectura.Elevii formulează învățătura textului, recunoscînd trăsăturile parabolei . Se intuiește astfel tema discuției de azi – Prietenia. Elevii sunt invitați să vorbească despre prietenii lor adevărați și despre situațiile în care, poate, au descoperit în ei contrariul.
Se anunță că astăzi se va citi o altă parabolă.
Se reactualizează noțiunea prin completarea blancurilor din definiția afișată pe ecran.
Realizarea sensului
Elevii prezintă, pe imagini de flori decupate, cîmpul lexical al cuvîntului respectiv(flori de cameră /de grădină/ de cîmp), lucrînd în echipă; comentează asocierea cu notiunea de prietenia adevărată. Profesorul anunță că lexemelefloare și albină constituie cuvinte-cheie din parabola ,, Floare adevărată”.
În baza ex.12, pg. 60, copiii își exprima opinia referitor la semnificațiile și învățătura parabolei(tehnica Gîndește/Perechi/Prezintă).
Se explică originea cuvîntului albină, informația lexicografică fiind afișată pe ecran.
Reluarea lecturii expresive(citesc elevii).
Reflecția
Se revine la mesajul de început al orei, subliniindu-se asocierea elevilor cu albina. În formula scrierii libere, copiii demonstrează ce au cules de la ora de astăzi, continuînd gîndul:
o Lucrul cel mai important pe care l-am învățat azi este............................. .
Extindere
Tema de casă:
o Redactează un text, de 5-6 enunțuri, în care să utilizezi cuvinte din familia lexicală și din cîmpul semantic al lexemului floare, pornind de la versul
Mult doresc să fiu albină...
0 коммент.:
Trimiteți un comentariu